W ostatnich kilku latach możemy zaobserwować rosnący trend użytkowania smartfonów i tabletów. Również statystyki sprzedaży bądź konwersji w niemalże wszystkich branżach potwierdzają śmiałą tezę: komputery stacjonarne i laptopy coraz szybciej wypierane są przez urządzenia mobilne. Jako przedsiębiorca musisz zadbać o prawidłowe wyświetlanie się na mniejszych ekranach. Jeśli zaniedbasz tak istotny aspekt, możesz na zawsze pożegnać się z rosnącą popularnością oraz zyskami na wymarzonym poziomie.
Zadbaj o maksymalną wygodę swoich Klientów. Inaczej możesz ich stracić
Posiadanie standardowej strony internetowej stanowi absolutny obowiązek dla firm. To wiadomo już od dawna. Zauważalna większość przedsiębiorców lekceważy jednak konieczność postawienia na nogi mobilnego odpowiednika firmowego portalu. Takie zachowanie zauważają specjaliści z agencji AFTERWEB, wykwalifikowani w projektowaniu nowoczesnych stron internetowych oraz w marketingu online. A rynek w tej kwestii pozostaje nieugięty. Od dobrych kilkunastu miesięcy wiadomo, że algorytmy wyszukiwarki Google dużo bardziej doceniają witryny wzorowo obsługujących użytkowników smartfonów czy tabletów. Dzisiaj można również śmiało powiedzieć, że potencjalni Klienci zwracają szczególną uwagę na możliwość poprawnego uruchomienia firmowej strony WWW na zdecydowanie mniejszych ekranach. Co więcej, liczba Klientów rezygnujących z desktopów na rzecz urządzeń mobilnych z miesiąca na miesiąc rośnie. Dla przedsiębiorców to jasny znak – albo inwestycja w tworzenie stron WWW dedykowanych dla skromniejszych rozdzielczości, albo mocno utrudnione zadanie pozyskiwania nowych Klientów.
Strona mobilna czy responsywna? Zobacz, na co powinieneś się zdecydować
„Możemy podać prosty przykład: Klient prowadzący dobrze zapowiadające się przedsiębiorstwo bez strony dedykowanej dla urządzeń mobilnych nie jest w stanie skutecznie pozyskiwać nowych Klientów. Duże miasto, duże możliwości. Owszem. Pod warunkiem, że podążamy za bardzo istotnymi zmianami. Dziś możesz zainwestować czas oraz też pieniądze w stworzenie responsywnej wersji strony. Nakłady zwrócą się jednak w postaci zadowolonego odbiorcy. Mniej czasochłonnym i prostszym rozwiązaniem będzie wariant mobilny, czyli całkowicie osobny portal dedykowany dla tabletów i smartfonów. Wybór należy do Ciebie, jednak posiadanie jednej z tych dwóch opcji należy uznawać za obowiązek XXI wieku.”
Źródło: afterweb.pl/projektowanie-i-tworzenie-stron-www/warszawa/
Zarówno wersja responsywna RWD, jak i mobilny odpowiednik firmowej strony internetowej mają swoje wady i zalety. Zdecydowanie największą korzyścią jest możliwość wzorowego obsługiwania Klientów korzystających z ekranów o mniejszej rozdzielczości – dotyczy to obu form. I to nie tylko w mocno konkurencyjnych miastach. To nowoczesny standard, wkraczający powoli do każdego miasta, do każdej branży i do wszystkich przedsiębiorców. Strona RWD będzie wymagała od Ciebie większego nakładu pracy a jej funkcjonowanie jest delikatnie wolniejsze od wersji mobilnej. Warto jednak zauważyć, że w tym przypadku nie ma mowy o duplikacji treści. Wszystko jest umieszczone bowiem na jednym adresie URL. Responsywny portal okazuje się również łatwiejszy w późniejszym pozycjonowaniu czy innych zabiegach marketingowych.