Jedno z rond ma powstać obok KRUS-u, a drugie w okolicy sklepu Intermarche.

Powstaną dwa nowe ronda?

W Przeworsku od dawna mówi się o konieczności przebudowy jednej z głównych dróg w mieście, co w kontekście planów budowy nowych galerii handlowych wydaje się być kluczową dla poprawy komunikacji w tym miejscu, inwestycją.

 

O przebudowie ok. 700-metrowego odcinka, gdzie modernizacji ma zostać poddanych kilka skrzyżowań (w tym dwa z nich to ronda), wspominał na początku roku podczas sesji Rady Miasta burmistrz Przeworska Leszek Kisiel. Chodzi o odcinek pomiędzy siedzibą KRUS a sklepem Intermarche. Kwestię przebudowy drogi, a raczej dofinansowania zadania, poruszyli też radni na ostatniej sesji Rady Powiatu. Zadanie pn. „Przebudowa skrzyżowań na odcinku drogi powiatowej Gorliczyna – Przeworsk (dawna 835) w km 3+635 – 4+315 w Przeworsku” znajduje się bowiem aktualnie na 14 pozycji listy rezerwowej wniosków o dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Aktualnie oczekujemy na informację, czy przedmiotowe zadanie z listy rezerwowej otrzyma dotację. W przypadku realizacji projektu będzie on realizowany wspólnie przez Miasto Przeworsk i Powiat Przeworski – informuje Powiatowy Zarząd Dróg w Przeworsku.

 

Co obejmie projekt?

Zakres projektu obejmuje poza wymianą, wzmocnieniem oraz poszerzeniem istniejącej konstrukcji jezdni na odcinku od przejścia dla pieszych przy Poczcie na ul. Jagiellońskiej do zjazdu na ul. Budowlanych. Wcześniejszy odcinek (plac Jana Pawła II) od przejścia dla pieszych w stronę drogi krajowej nr 94 administrowany jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Przebudowa skrzyżowań uwzględnia budowę dwóch rond w obrębie skrzyżowania z ul. Krasickiego i ul. Lubomirskich oraz wprowadzenie dodatkowych kierunkowych pasów ruchu na pozostałych skrzyżowaniach oraz budowę chodnika na wysokości starego cmentarza od strony MOK-u, w bezpośrednim sąsiedztwie jezdni. Dodatkowo chodnik uwzględniono od skrętu na ul. Dynowską do ul. Lubomirskich (rondo) wraz z przejściem dla pieszych na wysokości wyjazdu z Urzędu Skarbowego (ul. Parkowa). Ci, którzy liczyli że wraz z przebudową na przejściach pojawi się sygnalizacja świetlna, będą jednak zawiedzeni.

Przyjęte rozwiązania projektowe mające na celu poprawę przepustowości ruchu przewidują też i uwzględniają sytuację pieszych poprzez budowę chodników obustronnych o szerokości użytkowej min. 2 m z zachowaniem istniejących przejść dla pieszych, wykonaniem nowych, jednak bez wykonywania sygnalizacji świetlnej na przejściach dla pieszych – wyjaśnia PZD w Przeworsku.

 

DP