Fontanna multimedialna miała usterkę

Dwie niedziałające dysze fontanny multimedialnej znajdującej się na jarosławskim Rynku nie umknęły uwadze jednego z naszych Czytelników. Urząd Miasta zapewnia, że to tylko drobna usterka, która została już zgłoszona w ramach reklamacji.

 

– Załatwiałem ostatnio sprawy w Urzędzie Miasta. Kiedy wyszedłem i przechodziłem obok fontanny zauważyłem, że dwie dysze nie tryskają wodą – informował jeden z naszych Czytelników zastanawiając się, czy aby na pewno oddana niedawno do użytku fontanna, nie uległa już awarii.

Zapytanie od naszego Czytelnika skierowaliśmy do Urzędu Miasta Jarosławia. Dorota Wilk z Urzędu Miasta Jarosławia potwierdziła, że dwie dysze nie działały z powodu usterki technicznej.

– Usterka została ona zgłoszona wykonawcy, który ma obowiązek jej naprawy w ramach gwarancji. Okres gwarancji i rękojmi to 84 miesiące od dnia odbioru końcowego inwestycji, czyli modernizacji płyty Rynku po stronach zachodniej i południowej – wyjaśnia D. Wilk.

Odbiór końcowy inwestycji nastąpił z końcem października 2021 roku. Z tego wynika, że do końca gwarancji i rękojmi pozostało jeszcze 6 lat.

D. Wilk nadmienia, że w 2022 roku zaplanowano trzy przeglądy techniczne fontanny: wiosenny, letni, jesienny. – Drobne usterki są naprawiane na bieżąco – informuje.

Koszt urządzeń technologicznych fontanny, która jest nierozłączną częścią projektu budowlanego pod nazwą „Modernizacja płyty Rynku w Jarosławiu” to kwota ponad 867 tys. zł netto.

EK