Windy czyste czy brudne?

Czytelniczka skarży się na czystość wind na dworcu PKP w Jarosławiu. Spółka, która windy wykonała nie stwierdza nieprawidłowości. Kto ma rację w tej kwestii?

 

– Bardzo się ucieszyłam z funkcjonujących wind, o które zabiegałam od lat. Jednak po wejściu do windy moja radość minęła. Winda była brudna, a w środku unosił się nieprzyjemny zapach. Zasięgnęłam informacji u pracowników stacji. Okazuje się, że firma sprzątająca stację i perony nie ma umowy na czyszczenie wind. Podobno wielu podróżnych narzekało już na ten stan – mówi pani Dorota, prosząc o poruszenie tego problemu.

Czytelniczka w sprawie stanu wind nawiązała kontakt z biurem w Krakowie. – Wysłałam zdjęcia. Mam nadzieję, że zrobią coś w tej sprawie i problem zostanie wkrótce rozwiązany – mówi.

W sprawie poruszonej przez panią Dorotę skontaktowaliśmy się ze spółką, która windy wykonała. Zapytaliśmy, czy faktycznie jest tak, że za czystość wind nikt nie odpowiada?

– Windy na stacji Jarosław zostały włączone do umowy na świadczenie usług utrzymania czystości w obiektach, zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podczas dokonanego sprawdzenia porządku oraz stanu utrzymania urządzeń, nie stwierdzono nieprawidłowości – wyjaśnia Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przypomnijmy, że windy na dworcu PKP zostały oddane do użytku latem tego roku. Nowe urządzenia pozwalają wyjechać z tunelu na peron oraz na poziom poczekalni. Zastąpiły one funkcjonujące tam wcześniej platformy przyporęczowe, których działanie było problematyczne, ze względu na to, że osoby chcące skorzystać z tego udogodnienia, musiały zgłaszać to z kilkugodzinnym wyprzedzeniem. Po licznych interwencjach kolej definitywnie rozwiązała ten problem i zamontowała windy.

 

Absurdów było więcej

Zdaniem naszej Czytelniczki czystość wind na dworcu PKP można by dopisać do długiej listy absurdów, które na przestrzeni ostatnich lat działy się na terenie obiektu.

– Brak wind pomimo generalnego remontu, brak kas Intercity, sprzedaż biletów w holu… – to tylko nieliczne absurdy, jakich szło się tam dopatrzeć. Dlaczego na dworcu nie ma osoby, która zajmowałby się tego typu sprawami bez angażowania obywateli i prasy? Dlaczego dopiero po interwencjach coś się dzieje? – pyta kobieta.

 

Brudne perony, nie działa winda? Zgłoś to.

Do zgłaszania nieprawidłowości na stacjach i przystankach służy aplikacja „Sprawny Peron”. Została ona stworzona z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Jest ona bezpłatna i działa na urządzeniach z systemami Android oraz iOS. Jak dokładnie działa „Sprawny Peron”? W przypadku zauważenia usterki np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji, należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina uzupełnia się automatycznie. Potem czas na uzupełnienie lokalizacji. Można to zrobić, wykorzystując kody QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Dlatego wystarczy kliknąć w ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu. Następnie należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Cały proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę”

 

EK