20 maja podczas XII absolutoryjnej Sesji Rady Miejskiej w Pruchniku, radni podsumowali ubiegłoroczną działalność samorządu Gminy Pruchnik.
W pierwszej kolejności rozpatrzony został raport o stanie gminy, który przedstawił Robert Grządziel, sekretarz gminy Pruchnik. Stanisław Kłopot, burmistrz Pruchnika uzupełnił wypowiedź o podsumowanie inwestycji zrealizowanych w ubiegłym roku. Wynikiem zaprezentowanych informacji było jednogłośne udzielenie wotum zaufania Burmistrzowi Pruchnika.
W dalszej części obrad rozpatrzono sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Pruchnik za 2024 rok. Zarówno powyższe sprawozdania jak i wypracowany wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Pruchnika zostały pozytywnie zaopiniowane przez Regionalną Izbę Obrachunkową, efektem czego było jednomyślne głosowanie w sprawie zatwierdzenia sprawozdania i udzielanie absolutorium za wykonanie budżetu 2024 roku.
Dawid Mazur, przewodniczący Rady podziękował Burmistrzowi za rzetelne wykonanie budżetu oraz za odpowiedzialne zarządzenie finansami gminy. S. Kłopot dziękując za udzielone absolutorium złożył podziękowania za bardzo dobrą współpracę Radzie Miejskiej, pracownikom Urzędu Miejskiego oraz dyrektorom szkół i gminnych jednostek organizacyjnych a także sołtysom i przewodniczącym rad osiedli.
Podjęto uchwały
W porządku obrad znalazły się również inne uchwały, m.in. dotyczące określenia wymagań wobec przedsiębiorców ubiegających się o zezwolenia w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, zmian w budżecie Gminy Pruchnik na 2025 rok, ustalenia opłat w Żłobku Samorządowym w Pruchniku oraz wysokości maksymalnej opłaty za wyżywienie, pomocy finansowej dla powiatu czy zmiany imienia patrona SP Nr 1 w Pruchniku. Radni zapoznali się także z Oceną Zasobów Pomocy Społecznej za 2024 rok.
Opr. EK, fot. UMiG Pruchnik