Już drugi rok trwa budowa mostu Sanie. Prace postępują bardzo szybko i zgodnie z terminami.
Inwestycja rozpoczęła się w ubiegłym roku, a jej zakończenie planowane jest w 2025 roku. Wartość tego zadania opiewa na kwotę ponad 200 mln zł. Firma Mosty Łódź realizuje je w dwóch etapach. Pierwszy etap polega na „budowie nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 wraz z budową mostu na rzece San w miejscowości Munina – Sobiecin” (wartość zadania to ponad 155 mln zł, inwestycja jest współfinansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg). Z kolei drugi etap dotyczy „budowy nowego odcinka DW 865 Sobiecin-Koniaczów” (wartość robót budowlanych wynosi 33,7 mln zł, realizacja zadania jest współfinansowana z Programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027).
Zakres inwestycji
Przypomnijmy, że budowa drogi wojewódzkiej nr 865 w nowym śladzie będzie miała długość 4,13 km. Trasa zlokalizowana jest w całości na terenie gminy Jarosław w miejscowościach Munina, Sobiecin i Koniaczów. Przecina obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiega przez tereny zalewowe rzeki San oraz nieużytki rolne. Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 zlokalizowano na węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. Na węźle tym zaplanowano rozbudowę w zakresie budowy nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości ruchu we wszystkich relacjach. Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie, natomiast za mostem w nasypie i po istniejącym terenie. Nad rzeką San, nad wałem przeciwpowodziowym, drogą wewnętrzną oraz nad terenami zalewowymi zaplanowano obiekt mostowy o długości całkowitej 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Nowy odcinek DW 865 zaprojektowano w formie skrzyżowania typu rondo z drogą powiatową 1719R w Sobiecinie, a dalej włącza się w ciąg obecnie istniejącej drogi wojewódzkiej nr 865 w miejscowości Koniaczów.
Budowany most będzie drugą przeprawą przez San w Jarosławiu i przejmie znaczną część ruchu, odciążając most przy ulicy Sanowej. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej usytuowany jest tak, aby powstały nowe tereny przeznaczone pod przyszłe strefy ekonomiczne.
EK