Nowy most rośnie w oczach

W bieżącym roku ma zakończyć się budowa nowego mostu na Sanie w Jarosławiu. Wraz z nim powstanie nowy układ komunikacyjny.

 

Budowa kluczowego dla regionu mostu na Sanie w Jarosławiu postępuje zgodnie z planem. To jedna z największych inwestycji województwa, której wartość wynosi ponad 200 mln złotych. – Ta przeprawa jest miastu bardzo potrzebna. Będzie drugą przez San w Jarosławiu i przejmie znaczną część ruchu, odciążając jedyny istniejący most na ulicy Sanowej. Przyczyni się do odciążenia istniejącej sieci drogowej i przeniesienia ruchu pojazdów ciężkich poza obszary intensywnie zabudowane oraz pozwoli na zwiększenie płynności ruchu. Nowy odcinek drogi wojewódzkiej usytuowany jest tak by powstały nowe tereny przeznaczone pod przyszłe strefy ekonomiczne. Ustaliliśmy, że najlepszym przebiegiem będzie połączenie drogi wojewódzkiej 865 od Koniaczowa z węzłem w Muninie. Stworzy to zupełnie nowy układ komunikacyjny. Zmieni przebieg drogi wojewódzkiej, łączy tę część regionu z województwem lubelskim, z drogą w kierunku Bełżca – mówi Piotr Miąso, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Obiekt ma mieć 625 metrów długości, dwa pasy ruchu i ścieżki rowerowe.

 

Zakres inwestycji:

Budowa drogi wojewódzkiej nr 865 w nowym śladzie będzie miała długość 4,13 km. Trasa zlokalizowana jest w całości na terenie gminy Jarosław w miejscowościach Munina, Sobiecin i Koniaczów. Przecina obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiega przez tereny zalewowe rzeki San oraz nieużytki rolne. Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 zlokalizowano na węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. Na węźle tym zaplanowano rozbudowę w zakresie budowy nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości ruchu we wszystkich relacjach. Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie, natomiast za mostem w nasypie i po istniejącym terenie. Nad rzeką San, nad wałem przeciwpowodziowym, drogą wewnętrzną oraz nad terenami zalewowymi zaplanowano obiekt mostowy o długości całkowitej 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Nowy odcinek DW 865 zaprojektowano w formie skrzyżowania typu rondo z drogą powiatową 1719R w Sobiecinie, a dalej włącza się w ciąg obecnie istniejącej drogi wojewódzkiej nr 865 w miejscowości Koniaczów.

ts