Miało nowocześnie i sprawnie, wyszło… tylko nowocześnie

Jeden z naszych Czytelników zwrócił uwagę, że system parkingowy na terenie galerii może w pewnych sytuacjach nie działać poprawnie. Administracja obiektu wyjaśnia, w jakich przypadkach system może błędnie odczytać numery i co wówczas należy zrobić.

 

Pan Wojciech w jarosławskiej galerii spędził około trzydziestu minut. Jak mówi, tego dnia był tam tylko raz.

– Po drobnych zakupach chciałem opuścić galerię. Podjechałem samochodem pod szlaban, ale ten się nie otworzył. Wcisnąłem więc guzik, by połączyć się z pracownikiem obsługi. Zgłosiła się osoba, która poinformowała mnie, że szlaban się nie podniesie, dopóki nie dokonam opłaty. Próbowałem wyjaśnić, że z parkingu korzystałem bardzo krótki czas, ale moje tłumaczenia na niewiele się zdały. Nie chcąc blokować wyjazdu, uiściłem należną opłatę w wysokości 4 zł. Po zapłaceniu wyświetlił mi się numer rejestracyjny samochodu. Tyle że nie był to mój numer rejestracyjny, a inny bardzo podobny. Okazało się, że system błędnie odczytał numery – opowiada nasz Czytelnik.

Pan Wojciech zastanawia się, czy jest jedyną osobą, której przytrafiła się taka sytuacja? Nie ukrywa, że początkowo poczuł się trochę oszukany, ale później zrozumiał, że system też może się przecież mylić. Sprawę postanowił nagłośnić. O zwrot kosztów nie wnioskował.

 

Parkowanie płatne od roku

Przypomnijmy, że intuicyjny system parkingowy na terenie galerii został wprowadzony w maju ubiegłego roku w związku z sygnałami klientów, którzy mieli problem ze znalezieniem wolnych miejsc parkingowych.

– Z uwagi na komfort klientów, zdecydowaliśmy się na możliwie najprostsze w obsłudze, intuicyjne rozwiązanie, zachowując przy tym stosunkowo długi czas nieodpłatnego postoju – wyjaśnia Mateusz Mikulec, z administracji Galerii Stara Ujeżdżalnia.

Wprowadzony system jest całkowicie bezbiletowy i polega na odczytywaniu tablic rejestracyjnych za pomocą kamer zlokalizowanych na wjazdach oraz wyjazdach z parkingu. Charakteryzuje go również bardzo wysoka sprawność odczytu.

– Zdajemy sobie również sprawę z pewnych niedogodności, jakie mogą pojawiać się na początkowym etapie wdrażania jakichkolwiek nowych rozwiązań, szczególnie tych zakrojonych na szeroką skalę, dlatego tym bardziej cenimy wszelkie uwagi oraz spostrzeżenia przekazywane przez naszych stałych klientów – podkreśla M. Mikulec.

 

Kiedy system może źle odczytać numery?

Mikulec nadmienia, że istnieje kilka sytuacji, które mogą mieć wpływ na prawidłowy odczyt numerów rejestracyjnych. Jednym z powodów mogą być zabrudzone błotem lub śniegiem tablice rejestracyjne. Ich uszkodzenie, wygięcie lub lokalizacja na pojeździe też nie jest tutaj bez znaczenia. Czasami problem stworzy też kąt najazdu na szlaban wjazdowy (głównie przy wyjeździe od ul. Sikorskiego, gdy klienci w ostatniej chwili zmieniają kierunek wyjazdu) albo jazda na zderzak, czyli brak zachowania odpowiedniej odległości pomiędzy samochodami. Niemniej jednak występują również przypadki, kiedy system błędnie odczyta błędnie numery rejestracyjne.

– Zdarza się to sporadycznie, zważywszy na ilość parkujących u nas pojazdów (ponad 120 tyś./miesiąc). Każdy zgłoszony przypadek rozpatrujemy indywidualnie na podstawie odczytów systemu parkingowego oraz monitoringu galeryjnego. Jesteśmy w stanie sprawdzić, czy wprowadzony system prawidłowo odczytał numery rejestracyjne i czy klient przekroczył 3 godziny darmowego postoju – mówi M. Mikulec.

W tym momencie warto również przypomnieć, że 3 godziny bezpłatnego parkingu dostępne są dla jednego numeru rejestracyjnego w ciągu doby bez względu na ilość wjazdów (czas poszczególnych wjazdów na teren parkingu jest sumowany).

– W przypadku gdy opłata jest niesłusznie naliczona, kwota jest zwracana na wskazany przez klienta numer rachunku bankowego. Błędy zgłaszane przez klientów są także kierowane do producenta systemu, dzięki czemu możemy go udoskonalać i eliminować nieprzyjemne sytuacje – mówi M. Mikulec.

 

Wszelkie uwagi i zastrzeżenia dotyczące działania systemu parkingowego można zgłaszać bezpośrednio do administracji Galerii Stara Ujeżdżalnia osobiście lub poprzez adres mailowy info@galeriastaraujezdzalnia.pl

EK