Kolejki do parkomatu

Przed nowym parkomatem, który znajduje się przy sklepie Biedronka przy ul. Pruchnickiej, ustawiają się kolejki. Klienci sklepu skarżą się, że więcej czasu zajmuje im pobranie biletu parkingowego, niż zrobienie zakupów.

 

– Ten nowy parkometr to jakaś tragedia. Nie dość, że trzeba wpisać numer rejestracyjny samochodu, to jeszcze trzykrotnie należy wcisnąć przycisk „potwierdź”. Przez to pobranie biletu parkingowego schodzi znacznie dłużej niż kiedyś – skarży się dzwoniący do Redakcji mężczyzna. – Na parkingu stoi jakieś piętnaście osób. Wszystko idzie bardzo mozolnie, ponieważ nie każdy wie, jak nowy parkomat obsłużyć – narzeka z kolei inny.

Tego typu telefonów odnotowaliśmy w ostatnim czasie co najmniej kilka. Czytelnicy nadmieniali, że w różnych kolejkach zdarzało im się stać, ale jeszcze nigdy, tyle czasu nie czekali na pobranie biletu parkingowego. – To co, się tu dzieje, to jakiś absurd. Wielu pamięta czasy, kiedy ludzie stali w kolejce po papier toaletowy. Pamiętamy doskonale, jak w czasie pandemii czekaliśmy w kolejce, by wejść do sklepu, czy apteki, ale że tyle czasu trzeba będzie spędzić w kolejce po bilet parkingowy, nikomu chyba nie przyszło do głowy – mówi żartobliwie jeden z Czytelników, prosząc o interwencję w tej sprawie.

Przypomnijmy, że kolejki do parkomatu zaczęły się tworzyć w momencie, gdy na parkingu zamontowano nowe urządzenie do wydawania biletów. Zmiana ta miała związek ze zmianami organizacyjnymi, które się w ostatnim czasie dokonały się w przedsiębiorstwie. Jakiś czas temu właściciel centrum handlowego Lider Park w Jarosławiu przekazał zarządzenie parkingiem firmie ATPark sp. Z O.O., która ustawiła nowy parkometr. Teraz aby wydrukować bilet parkingowy umożliwiający korzystanie z miejsca postojowego trzeba krok po kroku zrealizować polecenia ukazujące się na wyświetlaczu nowego parkomatu, co jak zauważają klienci sklepu jest bardziej czasochłonne niż dotychczas.

W związku z interwencjami naszych Czytelników zapytaliśmy firmę zarządzającą parkingiem o możliwość ustawienia jeszcze jednego parkomatu.

– Państwa sugestia została przekazana do właściciela parkingu – zapewniła Kinga Doniec, przedstawiciel biura ATPark.

W firmie ATPark tłumaczą, że decyzja o ustawieniu drugiego urządzenia do wydawania biletów nie zależy tylko od nich. Nadmieniają, że na takie rozwiązanie zgodę musi wyrazić również właściciel parkingu.

– Decyzja o posadowieniu dodatkowego parkomatu uzgadniania jest przez obie strony umowy – wyjaśniła K. Doniec.

Jaka będzie decyzja osób decyzyjnych odnośnie ustawienia drugiego parkomatu, na razie nie wiadomo. Wiadome jest, że im więcej osób zarządzających, tym większy bałagan. Nie ulega jednak wątpliwości, że drugie urządzenie jest potrzebne. W momencie, gdy jeden automat byłby niesprawny (np. w momencie braku papieru bądź kolejki do maszyny), klienci sklepu mogliby skorzystać z drugiego urządzenia.

EK