Kłopoty z zakupem biletu

MZK podjęło decyzję, że bilety na autobus będą sprzedawane tylko w sklepach. Po sygnałach od niezadowolonych pasażerów przywrócono sprzedaż u kierowców. Niemniej jednak władze spółki proszą pasażerów, aby w miarę możliwości zaopatrywać się w bilety w wyznaczonych punktach dystrybucji.

 

– W minionym tygodniu jechałam linią „0” z os. Kopernika na os. Armii Krajowej kursem o godzinie 16.18. Jak zwykle wsiadłam do autobusu nie mając biletu. Chciałam go zakupić u kierowcy. Niestety odbiłam się od drzwi. Kierowca powiedział, że biletu mi nie sprzeda, bo nie ma. Na moje zapytanie dlaczego tak jest odpowiedział, bym zgłosiła się do Polskiego Ładu. Na szczęście w autobusie znalazła się osoba, która odsprzedała mi bilet. Inaczej musiałabym wysiąść i pójść pieszo. Korzystam z komunikacji miejskiej sporadycznie. Nie wiedziałam, że w autobusach nie sprzedają już biletów – mówi pani Marta Moskwa, mieszkanka Jarosławia. – Jak co dzień rano dałam dzieciom odliczoną kwotę pieniędzy na zakup biletów do szkoły. Okazało się, że moje dzieci jechały na gapę, ponieważ ani kierowca, ani nikt w autobusie nie miał biletów do odsprzedania – mówi z kolei pani Monika, korzystająca z linii nr 8.

MZK zaprzestał sprzedaży biletów w autobusach tak jak zapowiadał, od 1 stycznia. Po telefonach od Czytelników wyrażających głosy niezadowolenia, zapytaliśmy czym taki stan rzeczy jest spowodowany? Okazało się, że wszystkiemu winny Covid-19.

– Z powodu rosnącego zagrożenia spowodowanego wzrostem zachorowań na Covid-19, również wśród pracowników Gminy Miejskiej Jarosław i jednostek podległych, została podjęta decyzja o wstrzymaniu bezpośredniej sprzedaży biletów w autobusach po to, by chronić kierowców obsługujących miejski transport publiczny i zapewnić ciągłość obsługi wszystkich linii MZK – wyjaśnia Dorota Wilk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Jarosławia.

Tym sposobem w Jarosławiu powrócono do sprzedaży biletów MZK w sklepach, czyli do czegoś, z czego przed laty zrezygnowano. Rozwiązanie może i dobre, tym bardziej, że kiedyś się sprawdzało. Było to w czasach kiedy nieopodal przystanków znajdowały się kioski, w których niemal od ręki można było nabyć bilet. Te jednak niemal całkowicie zniknęły już z przestrzeni miejskiej. Obecnie biletów trzeba szukać w większych sklepach zlokalizowanych w 24 punktach na terenie miasta i okolic.

 

Gdzie kupić bilet?

Bilety można zakupić w kasie MZK przy ul. Zamkowej 1 oraz w kilkunastu punktach sprzedaży na terenie Jarosławia: Pawilon Handlowy „Promyk” ul. Zbożowa 9, Andrzej Szulc IT Serwis os. Witosa 2, Delikatesy „Teresa” ul. Konfederacka 1, F. H. U. Domin Helena ul. Racławicka 10, Sklep „Róża” ul. Grodzka 13, PSS „Społem” ul. Kraszewskiego 9, os. Armii Krajowej 11a, os. Kombatantów 17, ul. Pełkińska 154, ul. Kraszewskiego 23, ul. Poniatowskiego 45a, ul. Morawska 1, ul. Jana Pawła II 4, Sklep „Anna” Karwan Czesław Kostków 54, Rafał Bilik Tedmar ul. 3 Maja 42, Regina Styś Sklep Spożywczo-Przemysłowy Łazy Kostkowskie 13, Kroczek Studio Foto ul. Grunwaldzka 12, sklep „Korona” ul. 3 Maja 85, Delikatesy Centrum os. Skarbowskiego 10, P. H. U. Jędruch Artur ul. Wróblewskiego 22, Delikatesy „ADS” Dariusz Uliszak ul. Dolnoleżajska 66, Krzywonos Jacek „Panorama” ul. Pułaskiego 21.

 

Bilety także w autobusie

Przez pierwsze dwa tygodnie stycznia bilety MZK sprzedawane były tylko w sklepach. Jednak po sygnałach od niezadowolonych z takiego rozwiązania pasażerów, spółka postanowiła przywrócić ich sprzedaż u kierowców autobusu. Niemniej jednak ich sprzedaż będzie odbywać się także w sklepach.

– Po wprowadzeniu sprzedaży w sklepach pojawiło dużo sygnałów dotyczących trudności związanych z zakupem biletów np. w tzw. „ostatniej chwili”, a także w przypadku rodzin z małymi dziećmi, którym ciężko było przemieszczać się z wózkami do punktów sprzedaży. Biorąc pod uwagę te sygnały, zdecydowano o przywróceniu sprzedaży bezpośredniej biletów w autobusach MZK – wyjaśnia D. Wilk. – Jednocześnie prosimy, by w miarę możliwości korzystać z punktów sprzedaży, aby zwiększyć bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i kierowców – apeluje D. Wilk.

Brak sprzedaży biletów w autobusach zaskoczyło niejednego z pasażerów. Rozwiązanie, które miało poprawić bezpieczeństwo, przysporzyło kłopotów. Niemniej jednak ostatnio podjęte decyzje umożliwiające zakup biletów w autobusach powinny zadowolić niezadowolonych.

 

EK, fot. MZK