Jest decyzja na budowę mostu

– Dzięki wydaniu pozytywnej decyzji przez wojewodę Ewę Leniart na budowę drogi wraz z mostem na Sanie w Jarosławiu, Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, który będzie odpowiedzialny za inwestycję, przygotowuje już dokumenty do złożenia wniosku o jej dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – informuje Podkarpacki Urząd Marszałkowski.

 

Nowy most na Sanie powstanie wraz z odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 865 z Muniny do Sobiecina. Wydane przez wojewodę Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej -ZRID pozwala na uruchomienie funduszy. Inwestycja ma powstać z Rządowego Programu Mosty dla Regionów.

– Cieszy mnie fakt, że mieszkańcy Jarosławia i okolic zyskają nową przeprawę przez San. Jest to inwestycja niezwykle potrzebna, bo nowy most przełoży się na mniejszy ruch samochodów w centrum miasta, a tym samym zwiększy bezpieczeństwo na drogach i umożliwi dalszy rozwój Jarosławia. Ta długo wyczekiwana inwestycja ma w końcu szansę na urzeczywistnienie się. To od tej inwestycji zaczął się rządowy program mostowy – podkreśla marszałek Władysław Ortyl zaznaczając, że w realizację tego przedsięwzięcia mocno zaangażowała się posłanka Anna Schmidt, sekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej.

Droga wraz z mostem będzie liczyła prawie 2 km długości i będzie wyprowadzać ruch z Jarosławia w kierunku północnym. Trasa przecina obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiega przez tereny zalewowe oraz nieużytki.

Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 zlokalizowany jest na węźle drogowym jarosławskiej obwodnicy. W tym miejscu zaplanowano budowę nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości skrętu we wszystkich kierunkach. Most będzie liczył 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Koniec nowego odcinka drogi liczącej około 1 300 metrów zaprojektowano w formie ronda z drogą powiatową w Sobiecinie. Pasy ruchu będą miały szerokość 3,5 metra. Przewidziano też ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszych po obu stronach jezdni. Most ma mieć najwyższą klasę obciążenia, a koszt budowy powinien się zamknąć w kwocie 130 mln zł.

Przygotowanie koncepcji mostu oraz wybranie ostatecznej wersji z kilku możliwości wywoływało sporo emocji. Były też protesty. Budowa według przyjętego założenia nie przewiduje się rozbiórek budynków, a dzięki budowie dodatkowych zjazdów i jezdni zostanie zapewniony dostęp do przyległych nieruchomości. Nowy most może być gotowy w 2025 r.

erka/Fot. podkarpackie.pl